Leerkrachten over speciale zoekmachine Web for Classrooms
Wat vinden andere leerkrachten van de zoekmachine Web for Classrooms? Hieronder lees je hun ervaringen.
Sabien Bouwmeester (docent Top Academie) - groep 6, 7 en 8
Google biedt een enorm aanbod waaruit mijn leerlingen dan moeten kiezen wat relevant is. En dat kunnen ze niet. Ze verzanden erin en komen geen stap verder... Leerlingen van die leeftijd weten gewoon niet waar ze moeten beginnen en hebben letterlijk last van een overload aan informatie. Ze zijn nog niet vaardig genoeg om te kijken of een website goed en betrouwbaar is. Daarom kun je de kinderen beter gericht sturen naar wat ze écht nodig hebben. Daar helpt Web for Classrooms goed bij.
Lanja Göttgens-Bosgraaf (leerkracht Joseph Lokinschool) - groep 5-6
De uitkomsten van de opdrachten van de leerlingen die met Web for Classrooms werkten, waren veel beter dan van de leerlingen die met Google werkten. Met behulp van Web for Classrooms waren de gemaakte opdrachten veel kindgerichter. Ook hadden deze leerlingen veel meer eigen teksten geschreven en konden ze wat ze hadden gelezen beter navertellen in hun eigen woorden dan de leerlingen die gebruik maakten van Google.
Ilse Otte (leerkracht OBS de Peppelaer) - groep 5
Het kost mijn leerlingen soms wel veel tijd om iets te zoeken met Google. Daarbij is er veel te veel afleiding via Google. Daarom kaderen we het liever ook zelf in waar ze in kunnen zoeken. We bieden ze liever een paar goede webpagina’s aan, in plaats van dat ze zelf open gaan zoeken via Google. Met Web for Classrooms vinden we gemakkelijk zulke goede webpagina’s.